معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: جلسه استیضاح وزیر صمت سه شنبه برگزار شود/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس: جلسه استیضاح فردا برگزار می شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: بر پایه تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 29 April 2023

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور» جلسه استیضاح وزیر صمت سه شنبه برگزار شود/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس: جلسه استیضاح فردا برگزار می شود

 

تابناک _ سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از قطعیت بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه فردا یکشنبه مجلس خبر داد و گفت: بر پایه تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است.

 روز شنبه، سید نظام‌الدین موسوی به خبرنگاران گفت: برای حضور در جلسه فردا (یکشنبه) استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس جمهور دعوت شده است و این جلسه بنا بر آیین نامه داخلی مجلس ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است اما حضور یا عدم حضور ایشان منوط به تصمیم شخصی است و تا این لحظه درباره حضور رییس جمهور به مجلس توسط دولت اطلاع رسانی نشده است، ولی حق قانونی رئیس جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور فردا می‌تواند در جلسه استیضاح شرکت و یک ساعت در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی کند.

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد جلسه استیضاح دو شیفته برگزار شود، خاطرنشان کرد: تا این لحظه برنامه‌ای برای برگزاری جلسه یکشنبه صحن مجلس در دو شیفت ریخته نشده است؛ هرچند در صورت طولانی شدن روند استیضاح، صحن علنی مجلس دو شیفت برگزار می‌شود.

تفسیر قانون بر عهده مجلس است

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در واکنش به ارائه درخواست دولت به هیات رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه به سه‌شنبه هفته جاری، اظهار داشت: طرح استیضاح سید رضا فاطمی امین ۲۸ فروردین در صحن مجلس اعلام وصول شد.

وی بیان کرد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از زمان اعلام وصول طرح استیضاح، وزیر مربوطه ده روز فرصت دارد، برای ارائه توضیحات درباره عملکردش در صحن مجلس حضور یابد؛ بنابراین، زمان استیضاح وزیر صمت به تعویق نمی‌افتد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه طبق قانون ده روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و اگر مبنا روزهای کاری باشد، تا سه‌شنبه هفته جاری فرصت برای برگزاری جلسه استیضاح در مجلس وجود دارد، تصریح کرد: تفسیر قانون بر عهده مجلس شورای اسلامی است و در آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان «روز کاری» نیامده است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هفتم اردیبهشت پاسخ دولت را مبنی بر اینکه امکان تعویق زمان استیضاح نیست، داده است.

در جلسه ۲۸ فروردین ماه مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه کمیسیون صنایع و معادن که به امضای ۴۰ تن از نمایندگان رسیده بود، اعلام وصول شد.

طبق ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس، وزیر صمت حداکثر تا ده روز موظف به حضور در مجلس و ارائه توضیحات در جلسه علنی است، در حالی که امروز محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارائه درخواست دولت به هیات رئیسه مجلس برای به تعویق انداختن جلسه استیضاح وزیر صمت از یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) به سه‌شنبه(۱۲ اردیبهشت) هفته جاری خبر داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
پس خودروهای شاسی بلند اهدایی چی میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
ونماینده هایی که اون خودرو ها رو تحویل گرفتند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
فردامعلوم میشود که گرفتندیانه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
چه استیضاح بشود چه نشود ، باید تکلیف ماشین های شاسی بلند مشخص شود .توسط قوه قضائیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
با فشارهای هماهنگ و فشرده به جناب بیگی که امروز

انجام گرفته ، شخصا شکی ندارم که رشوه گیری ۷۵

دستگاه شاسی بلند حتما صحت داشته است
حاضرم قسم بخورم اگر وزیر سمت با این عملکرد فاجعه بار استیضاح نشه بدون شک ماجرای 75 دستگاه شاسی بلند صحت داشته
تنها دلیل حمایت از این وزیر فقط و فقط شاسی بلنده
انگار این مملکت غیر از صنعت خودرو ، صنعت دیگری ندارد و بقیه صنایع و صنعتگران در حال خوش هستند و به خوبی و میمنت مشغول کسب و کار با دل خوش ، به شتر گفتن گردنت کجه گفت........
صنعت ایران تبدیل شده است به صنعت دولت - جایی که خودرو و فولاد دولتی و پتروشیمی خصولتی چشم و چراغش است و بقیه صنایع که بار اصلی اشتغال را به دوش دارد انگار اصلا وجود ندارد کل کابینه باید استیضاح شوند
استیضاح در سطح وزیر جواب نمیده !
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
...در سطح رییس جمهور هم همینطور
مثل اینکه نماینده اعلام کننده تحویل خودروهای شاسی بلند به دادگاه فرا خوانده شده است .

احتمالاً می خواهند جایزه مبارزه با فساد را بهش تفهیم کنند .
این وزارتخونه چند ساله که مرتب پشت سر هم وزیر و سرپرست عوض کرده و بی ثبات بوده . تو رو خدا بذارین این وزیر چارتی که تو ستاد راه انداخته و برنامه هاشو ببره جلو . هر روزم ازش سوال جواب کنید تا نتونه کم کاری و پشت گوش اندازی داشته باشه .وزیر بعدی بیاد دوباره میخواد همه چی رو از اول بریزه به هم
یه وزیر نصفه بهتر از یه سرپرست و بی ثباتیه . بخش زیادی از وضع موجود بخاطر بی ثباتی سالهای قبل و مشکلات تلنبار شده ست . کار وزیر بعدی حتما از این وزیر سخت تره .
فکر کنم یک چهارم ماشین ها امروز دست نمایندگان می رسه یک چهارم فردا و یک چهارم پس فردا مابقی هم سه شنبه قبل از شروع جلسه
سه شنبه صبح در مجلس
سخنگوی هیات رئیس مجلسه
جلسه استیضاج وزیر محترم صمت به دلیل از حد نصاب خارج شدند، از دستور خارج شد
نمایندگان
صلوات می فرستند
رئیس مجلس
دستور بعدی را قرائت کنید
بله این چنین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
مملکت گل و بلبل کلا ول شده
وزارت صمت، بورس و تقریبا تمام ارکان اقتصادی دولت افتضاح کردند، استیضاح و انفصال حداقل حقشون هست.
الان مدتهاست پول من توی سهم مارگارین بخاطر اختلاس مدیرانش بلوکه شده، هرروز تورم می‌تازد و پول من بی ارزش تر میشود، مدیر مختلس را که من سهامدار انتخاب نکردم. هیچ شفاف‌سازی هم نمیشه. ناسلامتی اسمش تالار شیشه ای بود
فاطمی آمین می خواهد زمان بخرد برای لابی با نمایندگان و جلب آرا اعتماد
گفتن بزارید یه استیضاح نمایشی برگزار کنیم و به وزیر نماینده ها رای بدن تا دهن مردمو ببندن بگن ،ما که استیضاح کردیم ، رای اوورد دیگه چی میگید
اگر ندید فردا که همش فیلمه
فردا يكشنبه تا سه شنبه فرقش چند تا شاسي بلنده؟
" اگر " خودروها حقیقت داشته باشه ، معرفی و محاکمه نمایندگان خاطی در اشد حالت ،یقینا آبیاری درخت انقلاب خواهد بود انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
این درختی که ازش یاد می کنی از بس بهش آب دادن ریشه هاش پوسیده
مرده رو بذاری تو ماشین شاسی بلند زنده میشه !!!!
خود رییسی باید استیضاح بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
نمیدونم چرا مجلس بی کفایتی و استیضاح اش رو جرات نمیکنه مطرح کنه
چقدر ساده ایید شما ملت .
سربازان گمنام امام زمان بررسی کنن شاسی بگیران چه کسانی هستند درملا عام معرفی بشن.حداقل مردم بدبخت بدانن به چه کسانی رای داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
وقت ندارن به این مسایل ساده و پیش پا افتاده برسن درگیر رقصیدن 4 تا نوجون و حجاب هستند به شدت
تا زمانی دولت به مردم اجازه واردات آزادانه با عوارض صفر گمرکی رو نده ... خودرو هر روز گران تر میشه ...

به خوبی یاد دارم که سلطان سکه که اعدام شد، سکه حدود ۴ میلیون تومان بود و امروز سکه حدود ۳۳ میلیون تومان هست ....

الکی میان تقصیر گرانی ها رو گردن این و اون می ندازن ...‌

دلیل اصلی گرانی خودرو، خود مجلس و قوانین ش هستن که عوارض گمرکی سنگین از مردم می گیرن و از طرفی به مردم اجازه واردات خودرو نمی دن و حتی اگه خودرویی بخواد وارد بشه، همین مجلس میاد میگه خودرو خارجی تو بورس خودرو عرضه بشه، و هر کی بیشتر پول داد، خودرو گیر ش میاد !!!!!!!!!!

حتی مجلس میاد و میگه که خودرویی هم اگه قرار شد وارد بشه، مافیای خودروسازی زحمت واردات رو بکشن (که خدمات پس از فروش داشته باشن
مافیا به هدفش میخاد برس هر طور که شد با پخش اخبار دروغ
عاقبت بدحجابی و تماشای برنامه‌های مبتذل ماهواره‌ای همین است
دو روز هم دوروزه به صندلی وزارت تکیه زدن !!
میدونین این دو روز جه پولی میشه بجیب زد؟ میدونین میشه لابی بیشتری کرد ؟ میدونین میشه به اب و اتیش زد جاه طلبی و دنیا پرستی را حفظ کنن اینکه این دنیا فانیه و اخرت را بچسین مال ماهاست خودشون ببینید چطور دودستی چسبیدن از دو روزشم نمی گذرن جقدر مگه شیرین این ریاست و مال دنیا ؟
سلام، آقای غضفر آبادی فرمودن اسامی هفتاد و پنچ نفر نیست و لیست تحویل خودرو بعد از امضای استیضاح بوده است ، ملت چقدر شما ساده اید
گفته اند سوت زنی کنید اما نه برای نمایندگان مجلس، فرض کنید واقعا تعداد ۷۰ خودرو به نمایندگان اهدا شده باشد ،آیا هیچ نهادی زیر بار این اتهام میرود، که اگر پذیرفته شود که پای دولت و مجلس وووو گیر خواهد بود، پس منطقا گفته این نماینده کذب تشخیص داده خواهد شد.
شوخی نکنید کدوم استیضاح!!!!!!
همش نمایشه. الکی یه جلسه استیضاح راه میندازن و بعد هم بهش رای اعتماد دوباره میدن و با شاسی بلنداشون میرن خونه
بنظرم باید وزیر صمت دادگاهی و علنی محاکمه شوند بهمراه آقای میرسلیم و ریس سازمان گسترش و همینطور مدیران عامل ایرانخودرو و سایپا
البته امیدی نیست چون فساد ساختاریافته ایی در درون صنعت خودرو لانه کرده و فقط جراحی علاج ماجراست
ریسی استیضاح بشه تمومه میشه ماجرا
دولت رئیسی دولت کمرشکن قشر کارمند و بازنشسته و دیگر هیچ ، و وزیران ناکارآمد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم